Sommarlistan - Kopiera och svara!

1. Ditt favoritställe på sommaren?
- Mitt favoritställe är nog stranden, sola och bada är ju helt underbart. Ett ställe jag också älskar på sommaren är vid brasan, men det är på kvällen såklart. Allt det var ju förra sommaren så jag kanske får nya favoritställen det här året? ;)

2. Hur spenderar du hellst den perfekta sommardagen?
- Vaknar typ vid 10, går och lägger mig och solar mellan 11-13 (farligaste timmarna att pressa ju, hehe) sen går jag hem och vilar. Sover till middagen, äter en grillad middag med klyftpotatis och bea-sås. Efter det åker man någons båt till ett mysigt ställe och gör upp en brasa, badar lite och kanske åker ring efter båten. Who knows? 

3. Vad lägger du hellst på grillen?
- Som jag skrev ovanför, kött och potatis :)

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
- Jobba, kanske Falkenberg, jag ska till Malmö med 2 kompisar, Sandhamn.. Sen inget mer än så länge :)

5. Dina bästa sommarfärger?
- Rosa och vit

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
-
Jordgubbar, träskor, röd-brända kroppar på stranden och solkräm. Missförstå mig rätt, men det är så typiskt svenskar att tjata om solen hela vintern, sen när den väl kommer fram så bränner vi oss och gnäller. Haha, jag ba älskar svenskar! 

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Min biologiska morfar bor på Öland, och min mamma, min lillasyster och jag brukade åka ner dit på sommaren, då brukade vi bada där och jag kommer ihåg att det var saltvatten, usch(!) och lång-grunt. Mina kusiner brukade vara med också.. Plus att min moster inte är så jättemånga år äldre än mig så brukade jag leka med henne rätt så mycket. Tråkigt att morfar har flyttat till Malmö nu och att min moster har växt till sig och flyttat hemifrån :/

8. Havet, sjön eller poolen?
- POLEN. Spikat, utan tvekan.

9. Vad väljer du i glassbaren?
-
Cocos/choklad

10. Vart går din drömsemester?
- På sommaren? Ingenstans, trivs att vara i regniga Sverige då. MYT! Spanien är mysigt :)

Kommentarer
Postat av: EmeliesGud

8. Havet, sjön eller poolen?

- POLEN. Spikat, utan tvekan.



Hahaha

2010-06-29 @ 18:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0